Styrketræningsprogram for kvinder

I dag er den moderne kvinde meget bevidst om sin krop og figur. En flot figur signalerer, at kvinden går op i sig selv.
For at opnå det helt rigtige look er det nødvendigt at finde et godt styrketræningsprogram for kvinder. Det vil vi på modepige.dk hjælpe dig med at lave. Samtidig vil vi hjælpe med at finde de bedste kosttilskud på markedet, alle produkterne har selvfølgeligt ikke noget med væksthormoner eller på anden måde ulovlige stoffer at gøre. Vi vil kun linke til “sunde” produkter, og finde links til de steder de kan købes på tilbud.

Form og fitness Modepige

–> Gå direkte til tilbud på styrketræningsprodukter <–

Modepige.dk’s styrketræningsprogram til kvinder

Først skal du skaffe alle de produkter der er nødvendige for at lave et godt styrketræningsprogram. Herunder  har vi samlet nogle af produkterne som modepige.dk vil anbefale, samt nogle links til hvor du kan købe dem billigt.

Hummel HåndledsbeskytterHummel håndledsbeskytter – Gå direkte til tilbud her

Hummel Old School Wristband. En håndledsbeskytter ser ikke kun smart ud, den er også meget praktisk til, at tørre sved fra panden og til at holde dit håndled varmt, og på den måde, kan være med til at forebygge skader.
Håndledsbeskytteren kan købes i mange fede kontrastfarver og kan anvendes til næsten alle andre former for sport.
Hummels håndledsbeskytter er fremstillet i 95% bomuld og 5% lycra. Hvilket gør den meget behagelig at have på. Den sælges som one-size i 12 cm, med elastik, så den passer til alle.
Det koster under 50 kr og er derfor et produkt som alle styrketræningsudøvere bør eje.

Hudson styrketræningsbukserHudson træningsbukser – Gå direkte til tilbud her

Disse Hudson styrketræningsbukser har et stretchy loose-fit design og er super fede. De er behagelige at have på og har et super fedt look, blandt andet på grund af de tilpassede flade sygninger. Disse styrketræningsbukser har en høj talje men kan også nedfoldes så den bliver lav. Det gør modellen meget alsidig, du kan derfor også tage bukserne på når du skal til mindfulness, boksetræning eller joga.
Her kan du få 45% rabat på Hudson styrketræningsbukserne netop nu.

Protein-til-kvinderCharlotte Perrelli – Fit og Smart protein – 900 gram – Køb her

Det længeventede Fit & Smart protein er en protein som er specialfremstillet til kvinder. Det er et proteintilskud af meget høj kvalitet og egner sig til aktive kvinder.

Bland 30 g (1 dl) med 2,5 dl vand eller mælk. Blandes og rystes i en shaker, indtil pulveret er opløst. Drik denne “milkshake” 1-3 gange dagligt, som morgenmåltid, mellemmåltid eller efter træningen.

Der er ca 30 portioner i en æske. Proteinet er mættende og velsmagende, og hjælper dig med at opbygge faste og stramme muskler. Fit og smart protein indeholder de essentielle aminosyrer, der er nødvendige for at dække kroppens proteinbehov.

Om selve styrketræningen til kvinder

Mange mennesker tror at styrketræning for kvinder og mænd er to helt forskellige ting. Både de mandlige og kvindelige organer skal bruge de samme fysiske processer til at opbygge musklerne, og de ​​samme typer af træning er derfor nødvendig. Der kan være forskelle i de ønskede fysik egenskaber, men styrketræningen er stort set den samme.

Opvarmning for kvinder
En ordentlig opvarmning før træningen er afgørende for en god træning. Opvarmning er ekstremt vigtigt for at forebygge skader. Det er også vigtigt at øge belastningen, hvilket vil påvirke resultaterne.
Opvarmningen er vigtig for kvindekroppens sener og ledbånd, specielt inden løft af tunge vægte. Ved opvarmningen øges blodgennemstrømingen i alle de væv, der skal bruges under træningen.

En god måde at varme op på er cardio-maskiner som løbebånd og stepmaskiner. Disse maskiner har dog størst fokus på den nedre del af kroppen. Den bedste maskine at varme op på er romaskinen, den varmer hele ryggen, armene og benene op. Ellers er den en god idé at varme op med flere forskellige øvelser.
Undersøgelser har vist, at 16 minutters cardio er det optimale, hvis du ønsker hurtigst mulig muskelopbygning.

Organiser styrketræningen
Det er altid en god idé at notere dine træninger efter du har været til dem. Du skal notere øvelser, sæt, gentagelser, brugte vægte og forbrugt træningstid. Du kan også notere din vægt, da det er meget interessant, at se hvilken indflydelse træningen har på din kropsvægt.

Der findes heldigvis masser af apps til iPhone, som kan hjælpe dig med at holde styr på dine tidligere træninger. Vi vil meget varmt anbefale Fitness Pro, som er en App der kan det hele.

–> Find din styrketrænings app her <–

Restituering
Det er forskelligt hvor hurtigt kvinders kroppe kan komme sig efter en træning. Hvis du styrketræner for ofte kan nogle kvindekroppe hurtigt komme i en tilstand hvor den er overtrænet. Andre mere øvede styrketrænere vil være i stand til at kunne træne mere uden at blive overtrænet.
Der findes nogle gode produkter, som giver din krop hurtigere restitution. Du vil derfor kunne træne mere før din krop føles overbelastet.

–> Find styrketræningsprodukterne her <–

Føles din krop overbelastet efter for meget træning, er det eneste rigtige at holde en pause fra styrketræningen og holde nogle “fridage”.

Styrketræningsprogram til kvinder

Dag 1 – Træning A
Dag 2 – Træning B
Dag 3 – Hviledag
Dag 4 – Træning C
Dag 5 – Træning A
Dag 6 – Hviledag
Dag 7 – Træning B
Dag 8 – Træning C
Dag 9 – Hviledag

Gentages må længe det ønskes.

Træning A
Nedre del af kroppen, med primært fokus på ben og balder.

Træning B
Bryst, skuldrer og triceps

Træning C
Ryggen og biceps

–> Find tilbud på produkter til styrketræningen <–

modepige logo

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Styrketræningsprogram for kvinder, 5.0 out of 5 based on 1 rating

Om ModePige

Modepige.dk er stiftet i 2013, og har til formål, at samle informationer til de danske piger der vil være med på moden. Vi samler informationer og tilbud om det nyeste modetøj, makeup produkter osv. Det er også hos Modepige.dk du lærer, hvordan du lægger makeup på den helt rigtige måde.
Dette indlæg blev udgivet i Form og fitness og tagget . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>